Hvordan kommer jeg på internettet med min mobil?

Før du kan komme på internettet med din mobiltelefon, skal du sikre dig, at du er tilmeldt data på dit abonnement. Som udgangspunkt er der en datapakke med i alle vores mobilabonnementer.

Hvis du har et forbrugsafregnet abonnement, kan du tjekke om du er tilmeldt forbrugsafregnet data eller en datapakke på dit kundelogin under Services. Vi anbefaler som udgangspunkt ikke, at man vælger forbrugsafregnet data, da det er svært at kontrollere, hvor meget data, man bruger uden en grænse. Vi anbefaler i stedet, at man tilvælger en datapakke. Når du er tilmeldt en pakke, skal du blot genstarte din telefon 30 minutter, og så kan du bruge data.

Husk at aktivere mobildata i telefonens indstillinger.

Hvis det ikke gjorde tricket, kan det være, at din telefon mangler en opsætning. Du kan opsætte den på flere måder.

Mulighed 1:
Send en sms til 2222 med teksten: M

Du vil først modtage en bekræftelses-sms og efterfølgende modtage en sms med GPRS-opsætningen. Følg instrukserne, der er angivet i sms'erne.

Mulighed 2:
Hvis det ikke virker, kan du få de fleste telefoner efter 2015 til at hente indstillingerne automatisk ved at nulstille netværksindstillingerne. Gør da følgende:

For opsætning af iPhone:
Vælg Indstillinger --> Vælg Mobilnetværk --> Vælg Mobildata netværk --> (Scroll ned i bunden) Vælg Nulstil indstillinger.
Tryk Nulstil.
Genstart telefonen. Når telefonen igen er tændt, burde den være klar til at bruge data.

For opsætning af Android:
Vælg Indstillinger --> Vælg Forbindelse --> Vælg Mobile netværk --> Vælg Adgangspunktsnavne (eller APN-indstillinger) --> Vælg indstillinger-symbolet (ofte tre prikker i et hjørne) --> Vælg Nulstil til standard.
Tryk Nulstil.
Genstart telefonen. Når telefonen igen er tændt, burde den være klar til at bruge data.

Tilbage

 

Hvad kan vi hjælpe med?

70 30 18 18

 

Hjælp til at købe abonnement?

I tvivl om hvilket abonnement, der passer til dit behov? Så lad os hjælpe dig.